Hein Heijen

Neuromarketing & Beïnvloedingspsychologie
HomeBiografieLezingenFoto's en video'sBlogContact
Home
Biografie

Biografie

Hein Heijen is docent, auteur, expert op het gebied van toegepaste neuromarketing, sales & beïnvloedingspsychologie.

Levensloop

Hein studeerde bedrijfskunde en psychologie. Hij specialiseerde zich in counseling en introduceerde en doceerde als eerste in Nederland, samen met Wiebe Monsma, in 1993 de opleiding stress counseling.

In 1995 richtte hij het opleidingsinstituut Psychodidact op. Hij bedacht en ontwikkelde de opleiding stressmanagement. Hij doceerde de vakken algemene psychologie, klinische psychologie, neuropsychologie, transactionele analyse en sociale psychologie.

In 2009 schreef hij samen met zijn toenmalige partner en collega het boek “Deskundig hulpverlenen, de gespreksmethodiek”. Hij is medeoprichter van Stichting ES (Emotionele Support) en Hupper.

In 2015 stapte hij uit Psychodidact en richtte de Academie voor Gedragskennis op. Hein bedacht en ontwikkelde de door de Universiteit Leiden onderwijskundig gevalideerde Post-HBO opleiding tot Beïnvloedingspsycholoog, én de Masterclasses Toegepaste Neuromarketing en Toegepaste Salespsychologie.

Hein geeft lezingen, gastcolleges en inspiratiesessies. Is personal trainer voor sales -en marketingmanagers, CEO’s van grote bedrijven én communicatieadviseurs van overheidsorganisaties.

In 2018 ontwikkelde Hein zijn Gedragsmodel van Heijen. In dit model laat hij zien welke 11 stappen zijn die ieder mens doorloopt voordat gedrag tot uitvoering komt in verschillende situaties.

Publicaties

  • 2019 | Masterclass Excellent Onderhandelen University of Harvard methode
  • 2018 | Het Geheim van Gedragsbeïnvloeding ontrafeld: weerstanden
    E-book | ISBN/EAN: 978-90-829400-3-9
  • 2018 | Het Geheim van Gedragsbeïnvloeding ontrafeld: vertellen
    E-book | ISBN/EAN: 978-90-829400-1-5
  • 2018 | Het Geheim van Gedragsbeïnvloeding ontrafeld: luisteren
    E-book | ISBN/EAN: 978-90-829400-2-2
  • 2017 | Masterclass Toegepaste Neuromarketing
  • 2017 | Masterclass Toegepaste Salespsychologie
  • 2015 | Opleiding tot Beïnvloedingspsycholoog
    ISBN/EAN: 978-90-829400-0-8
  • 2009 | Professioneel hulpverlenen
    ISBN 978-90-232455-0-6
De training “Beïnvloedingspsychologie in sales” van Hein Heijen is een absolute aanrader voor verkopers die meer invloed willen uitoefenen op de beslissingen van hun klanten. Je leert om door te dringen in het brein van je klant en daarmee de juiste strategie te bepalen. Door zijn enthousiaste en onderhoudende manier van doceren weet Hein je van begin tot eind te boeien.
- Dhr. Ivo Smits, International Sales Manager | Finsa BV
Hein nam ons mee in de wondere wereld van de beïnvloedingspsychologie. Op een subtiele manier weet hij de theorie in hapklare brokjes te presenteren. Met concrete tips en technieken waar je direct iets mee kunt. Hein doet dat op een manier die van begin tot eind blijft boeien: Hij prikkelt, daagt uit en houdt je een spiegel voor.
- Hartmans Netwerk
Wat ben ik blij dat ik aan de opleiding Salespsycholoog ben begonnen! Er gaat een wereld voor mij open ik ben dan ook erg gemotiveerd. Ook de praktijkdagen zijn zeer waardevol, Hein geeft deze zo vol elan en flair dat je niet anders kunt dan de informatie en kennis volledig te absorberen en toe te passen. De wereld en de mensen om mij heen lijken wel veranderd, maar, nee, ik ben het zelf!
- Mw. Mirjam Gijbels-Goris, Assistent General Manager | Arenborghoeve
De ruime aandacht voor de theorie spreekt mij erg aan omdat daardoor de toepassing nog beter beklijft. Als trainer zie ik jou in staat om salesmannen bij de les te krijgen en aandacht vast te houden. De toepasbaarheid in de dagelijkse wereld van sales beschouw ik zeker als relevant.
- Mw. Anita van den Heuvel-Hollemans, Country Manager Nederland | Bette GmbH & Co.
Ik heb de stof van de Academie voor Gedragskennis bestudeerd en was positief verrast over de vakkundige wijze waarop theorie en praktijk samengebracht worden tot unieke inzichten in het menselijk (on)bewustzijn, en meer specifiek: de drijfveren achter menselijk koopgedrag.
- Mw. Lydia Laninga-Wijnen, Master of Sciense
Ik vind het een bijzonder boeiend onderwerp wat inhoudelijk goed in elkaar steekt en erg leerzaam zal zijn voor salesmensen maar zeker ook voor andere beroepsgroepen toepasbaar is zoals bijvoorbeeld leidinggeven. Het is een unieke opzet die echt wat toevoegt aan kennis van salesmensen.
- Dhr. Bart Weijers, Directeur | AMWEKO B.V.
Enthousiast heb ik deelgenomen aan de praktijkdag van de Masterclass Toegepaste Neuromarketing. Bedankt voor de vriendelijkheid, toepasbaarheid, duidelijkheid, laagdrempeligheid én gezelligheid! Je ziet dat ik al veel geleerd heb!
- Mw. Marja de Roos, Management Assistent Marketing | Omefa

Hein Heijen boeken als spreker?

Neem vrijblijvend contact op voor beschikbaarheid en prijzen

Neem contact op
© 2024 - Hein Heijen en sprekersbureau Quality Bookings